שיווק דיגיטלי לעסק – פרילנסר או חברה?

שיווק דיגיטלי לעסק
כל עסק שמכבד את עצמו חייב לשווק את עצמו באינטרנט בצורה מקצועית. שיווק דיגיטלי לעסק כבר מזמן הפך להיות חלק בלתי נפרד מהוצאות העסק השוטפות. מנותן שירות קטן ועד חברות ענק, כולם חייבים לקדם את העסק באינטרנט. אבל מה עדיף לעסק? פרילנסר צמוד או חברה גדולה?  כל התשובות במאמר הבא

שיווק באינטרנט טומן בחובו אפשרויות רבות לקידום העסק שלכם, אוסיף ואומר שמדובר בתחום מאוד מקצועי ולא מתאים לכל אחד. כאשר עסק מקבל החלטה לשיווק באינטרנט הוא צריך לקחת בחשבון פקטורים רבים. היכן לשווק? איך לשווק? מה התקציב? איך לפרוס את התקציב? והשאלה החשובה מכל, מי ישווק לי את העסק באינטרנט? חברה שיווק גדולה, משרד פרסום בוטיקי או מקדם פרילנסר צמוד?

שיווק דיגיטלי לעסק - יתרונות והחסרונות בבחירת איש שיווק

בבואנו לבחור באיש המקצוע הנכון לנו שיהיה אחראי על שיווק דיגיטלי לעסק עולות שאלות רבות על מידת הניסיון, המקצועיות, הזמינות והנגישות של מי שישווק את העסק שלנו בדיגיטל. בשביל לעשות לכם סדר ולהקל על ההחלטה האם כדאי ללכת על חברה גדולה או פרילנסר צמוד הכנתי לכם בצורה מסודרת את היתרונות והחסרונות העיקריים בכל בחירה שלכם.

1. ניסיון ומקצועיות

בכל בחירה שלנו בכל נותני שירות יש לקחת בחשבון את הניסיון של מי שיספק לנו את השירות, בין אם הוא חברה או בין אם הוא פרילנסר. בעולם השיווק הדיגיטלי הדברים משתנים בקצב מהיר. כך למשל, בעבר כדי להפנות מישהו מהפייסבוק לעמוד מוצר שלכם באתר הייתם צריכים להוסיף לינק בפוסט לעמוד המוצר. כיום ישנה אפשרות לתייג את המוצר בפוסט ומי שלוחץ על התמונה של המוצר מופנה לעמוד המוצר באתר שלכם. 

חשוב מאוד שמי שמשווק לכם את העסק יהיה מעודכן בכל השינויים הללו. לחברת שיווק יש מספר בעלי מקצוע שכל אחד מומחה בתחומו ובעל ניסיון מקצועי בתחום אחד של שיווק דיגיטלי, המקדם האורגני יהיה מומחה לקידום אורגני בגוגל, המעצב הגרפי יהיה מומחה לעיצוב לאתר, פוסטים וכדומה, קמפיינר בפייסבוק יהיה מומחה לפרסום ממומן בפייסבוק או פרסום באינסטגרם, ואיש קריאייטיב אחראי על כתיבת התוכן והקריאייטיב. סביר להניח שבחברת שיווק יהיה יותר ניסיון מקצועי לכל עובד.

לעומת זאת, איש שיווק פרילנסר מתעסק בכל אלה במקביל. הוא גם מקדם לכם את האתר בגוגל, גם עושה לעסק פרסום ממומן בפייסבוק, גם מעצב לכם את האתר. מטבע הדברים, לא יכול להיות שהוא יהיה מומחה בכל ההספקטים ולכן כאן נכנס עניין הניסיון. כלומר, רק אם הוא עושה זאת במשך שנים אז הוא כנראה מתמחה בכל הפרמטרים העיקריים של השיווק המצויינים לעיל. 

2. עלות

כשמדובר בחברת שיווק בעלת מספר עובדים, יש לה הרבה עלויות ולכן באופן טבעי אתם משלמים יותר על כלל השירותים של שיווק דיגיטלי. יתרה מכך, חברות שיווק מרשות לעצמן לקחת מחיר יקר יותר רק עצם היותן חברה ולא מקדם פרטי בטענה של מקצועיות וניסיון יותר מאיש שיווק פרטי. מנגד, אם מדובר בחברה גדולה בעלת מספר גדול של לקוחות היא בעלת יכולת כלכלית לתת לכם מחיר אטרקטיבי יותר.

לעומת זאת, פרילנסר עושה הכל לבד ואין לו עלויות של עובדים. בנוסף לכך, הוא גם קרוב לוודאי עובד מהבית כך שאין לו גם עלויות של השכרת משרד גדול, ארנונה, מזגן, חשמל, ביטוח וכיו"ב. דבר זה בא לידי ביטוי במחיר נוח. פרילנסר יכול לתת לכם מחיר הרבה יותר טוב מחברת שיווק ואין זה אומר שהוא פחות מקצועי (מה שנהוג לחשוב). בנוסף לכך, הוא גם יכול להוציא שירותים אחרים החוצה ככל שהוא רואה לנכון ולחייב קצת יותר אך עדיין זה יהיה מחיר אטרקטיבי ביחס לתמורה שתקבלו ממנו בסופו של דבר.

3. זמינות ושירות

כאשר מדברים על נושא של זמינות, אפשר לומר כמעט בוודאות שפרילנסר פרטי יהיה יותר זמין, וזו מהסיבה הפשוטה שיש לו פחות לקוחות לספק עבורם את שירותי השיווק הדיגיטלי המגוונים. בעוד שחברת שיווק מספקת שירות למספר רב של לקוחות נוצר מצב טבעי של תעדוף הלקוחות בהתאם לרמת הלקוח. כלומר, לקוח שמשלם הרבה ומקבל שירות פרימיום יקבל עדיפות גבוהה יותר מלקוח המשלם פחות. ובהתאם לכך תהיה הזמינות לתת שירות עבור הלקוח שמשלם פחות. לכן, חשוב לוודא באיזו עדיפות אתם.

לאחר שזה נאמר, יש גם מקרים יוצאי דופן בהם הפרילנסר זמין פחות מאחר והוא לא מצליח לעמוד בכמות הלקוחות שלו לעומת חברה שבעלת מספר בעלי מקצוע ואחד מהם כן יוכל לדבר איתכם ולטפל בכם ואם לא יוכל לטפל בכם יכול הוא להעביר את הבקשה לבן אדם הרלוונטי בחברה כך שכן תקבלו מענה. לכן, חשוב לשים לב מול מי אתם מתנהלים, האם יש מנהל לקוחות/פרויקטים אישי או כל פעם אתם מתנהלים מול מישהו אחר בחברה.

סוג וגודל העסק

ברוב המקרים, חברת שיווק גדולה תתן שירות לחברות בתעשייה, חברות הייטק ונותני שירות מתחומים יוקרתיים. בעוד שפרילנסר צמוד, ייתן שירות לרוב לעצמאים ועסקים בינוניים וקטנים. יש בזה היגיון. אך לעיתים רחוקות אני שומע על קולגות שמספקים שירות ללקוחות גדולים (בודדים כמובן) ולשם הולך כל המשאבים שלהם וכל זאת בשביל להגדיל את המוניטין של אותו איש שיווק עצמאי. מנגד, קיימות חברות שמספקות שירות גם עבור "לקוחות קטנים" בשביל התזרים ולא משקיעים באותם לקוחות משאבים רבים. אני תמיד אומר שספק צריך להתאים ללקוח בדיוק כמו שהלקוח צריך להתאים לספק. 

לסיכום

עכשיו, כשעברתם על כל היתרונות והחסרונות העיקריים של מתן שירות של חברת שיווק גדולה לעומת פרילנסר פרטי, אני מניח שהבנתם שהשיקול הוא לא פשוט. לכן, אני מוסיף לכם כאן מספר שאלות מנחות בבואכם לבחור מי ישווק לכם את העסק באינטרנט:
1. כמה לקוחות יש לו? כמה שנות ניסיון בתחום? איך נקבע המחיר?
2. איזה לקוח אתם בין הלקוחות שלו?
3. האם הוא זמין בכל עת או שצריך לקבוע ולתאם מראש את השיחות?
4. במקרה וזה חברה, אתם מתנהלים עם אדם אחד בחברה או כל פעם בן אדם אחר?
5. אם זה פרילנסר, הוא עושה הכל או שהוא מוציא חלק מהשירותים החוצה?
6. האם יש הלימה בין גודל וסוג העסק שלכם למי שמשווק לכם את העסק?
7. האם יש תהליך עבודה מסודר? אסטרטגיה שיווקית? אם כן, מהם?
8. כיצד אתם יכולים לבחון התקדמות של שיווק העסק באינטרנט? יש דו"חות חודשיים?
9. האם העבודה נעשית בשקיפות מלאה מול הלקוח?
10. האם יש התחייבות במסגרת החוזה? אם כן, מדוע?

רק לאחר שתענו על כל השאלות הללו תוכלו לקבל החלטה מושכלת לגבי בחירת מי שישווק לכם את העסק באינטרנט, בין אם זה פרילנסר צמוד או בין אם זה חברת שיווק גדולה.

עדיין מתלבטים מי צריך לשווק לכם את העסק? צריכים פרילנסר מקצועי?
אהבתם את המאמר? מוזמנים לשתף או לשלוח לחברים
נגישות

אהבתם את המאמר? מוזמנים לשתף או לשלוח לחברים

×

הי, הגעתם לדיגיקל -קידום עסקים באינטרנט בקלות

לא יכולים להתקשר? שלחו לנו וואטסאפ ומבטיחים לחזור בהקדם:)

בינתיים, מוזמנים לספר לנו קצת על העסק שלכם...

×