קידום העסק באינטרנט באמצעות כתיבת תוכן

שיווק באמצעות תוכן
כמה פעמים שמעתם את הביטוי: "התוכן הוא המלך"? למה הכוונה כשאומרים זאת? ואיך זה קשור לקידום אתר העסק והאלגוריתם של פייסבוק?

מאז ומתמיד, כתיבת תוכן היתה חלק אינטגרלי מעולם האינטרנט, לאו דווקא בנושא קידום אתרים באינטרנט, אלא באופן כללי, המדיה ניזונה מתוכן. אם זה פוסטים ברשתות החברתיות, מאמרים ופוסטים באתרי אינטרנט, בלוגים שכל היסוד והקיום שלהם זה כתיבת תוכן מעניינת לקהל היעד שלהם, מדריכים מקצועיים ביוטיוב, פורומים, משפיענים וכדומה. מה שלפני כמה שנים היה שייך יותר לעיתונים, מגזינים, טלוויזיה ומה שבינהם הפך להיות יותר כתיבת תוכן באינטרנט. יתרה מכך, מה שהיה בעבר שייך למותגים בעיקר שאנשי השיווק, פרסום ומיתוג שלהם היו הכותבים שלהם ועבורם, קיבל תפנית חדה בעלילה. כתיבת תוכן הפכה להיות מקצוע של ממש, בין אם זה במקומות עבודה ככותבי תוכן שכותבים תוכן לאתר של החברה ובעבור החברה או פרילנסרים שנותנים שירותי תוכן מקצועיים עבור לקוחות שונים. כלומר, יש כאן שינוי תפיסתי, שהכותבים הם עכשיו אנשי המקצוע, והביקושים להם בהתאם.

מתי היה השינוי? בשנת 2018!
בשנה זו, כתיבת תוכן של המשתמשים עוקפת את כמות התוכן שנוצר ע"י המותגים.
וכך נולד לו מושג מקצועי חדש – (UGC (User Generated Content. כלומר, תוכן שנוצר ע"י משתמשים. המשתמשים הם בעצם אנחנו, שכותבים בכל מקום במדיה, כל אחד בתחום המומחיות שלו.

כשמדברים על תוכן, אין זאת הכוונה למילים בלבד, אלא מתכוונים גם לתמונות, וידאו, סטוריז וכו'. כלומר, בכל רגע נתון שאנו גולשים באינטרנט אנו בעצם צורכים תוכן. כך לאט לאט, תופס התוכן תאוצה בחיינו מבלי ששמנו לב. אבל לא לכך התכוון המשורר כשאמר: "התוכן הוא המלך". אז למה הכוונה? בהמשך המאמר.

כיצד כתיבת תוכן מקדמת את העסק?

אז כפי שכבר הבנו, כל זמן שאנחנו גולשים באינטרנט, אנחנו צורכים תוכן. אבל איך כל זה קשור לקידום העסק באינטרנט?
עסקים חייבים להבין, אף אחד לא אוהב שמוכרים לו בכוח, זו היא דרכם המוכרת בכתיבת התוכן של המותגים והמפרסמים שלהם, מה גם שכשמוכרים לנו, אנחנו נרתעים. לעומת זאת,  כתיבת תוכן המייצרת ערך ומוסיפה למשתמש בו מידע חיוני ע"י משתמש אחר יהיה לנו יותר נוח לקבל. למשל חוויה אישית שמשתמש מספר על שירות שקיבל מהעסק או מדריך שמשתמש יצר עבורנו לאחר שהשתמש במוצר של עסק, יהיה יותר אמין ובסופו של דבר, יותר מוכר!
ולכן, כל עסק שמכבד את עצמו, ומחזיק אתר אינטרנט מקצועי שמייצג את העסק חייב כותב תוכן מקצועי שיידע להנגיש את התוכן באתר בצורה מקצועית, מעניינת ועם זאת שיווקית. התוכן באתר העסק כולל בד"כ מידע כללי על העסק, השירותים שלו, הצלחות העסק, לקוחות ממליצים, שאלות ותשובות, אפשרות ליצירת קשר ועוד. 

איך כל זה מקדם את העסק? כאשר אנחנו מדברים על התוכן הכתוב באתר, אנחנו בעצם מדברים על שני תחומים שהפכו להיות עם השנים מקצועות שהולכים יד ביד ומקדמים עסקים: כתיבה שיווקית וקידום אתרים.

1. כתיבה שיווקית

כתיבה שיווקית היא כתיבת מילים על מנת למכור. זו אומנות של ממש!
תחשבו על זה כך: כשגולש נכנס לאתר שלכם, מתחיל לרוץ זמן בשעון שלו, וכל שניה שלו חשובה לו. לכן, לדעת לכתוב בצורה מעניינת, שיווקית שמייצרת לו ערך עד כדי כך שהוא מחליט להישאר באתר שלכם ולעבור לעוד עמוד ולקרוא עוד מאמר, זו משימה לא פשוטה כלל. ויותר מזה, לגרום לו להשאיר פרטים כדי שניצור איתו קשר כך שזה יהפוך לליד ואולי ללקוח הבא שלכם, זו בכלל הצלחה.

מכאן, שבתוך הכתיבה השיווקית, קיימת חשיבה גבוהה מאוד כדי לייצר את העניין והערך הזה לאותו הגולש. אנחנו רואים זאת הרבה בדפי נחיתה מקצועיים שגורמים בסוף לגולש בהם להשאיר פרטים ליצירת קשר עם העסק.

2. קידום אתרים

גם תחום קידום האתרים תפס תאוצה בשנים האחרונות כגורם עיקרי לשיווק עסקים. אם אתם רוצים שאתר העסק שלכם יהיה במיקומים הראשונים בגוגל באופן אורגני וייחשף לתנועת גולשים לאתר שיהפכו להיות לקוחות, אתם צריכים מקדם אתרים מקצועי. קידום אתרים מורכב מקריטריונים רבים, אחד העיקריים בו הוא כתיבת תוכן. מקדם אתרים מקצועי צריך גם לדעת לכתוב תוכן או לפחות להחזיק כותב תוכן צמוד על מנת שזה יכתוב בשבילו.

מקדם האתרים שלכם יגרום לכך שמעבר לאתר מקצועי בהתאם לקריטריונים של מנוע החיפוש של גוגל, שנראה טוב וכולל את כל המידע על העסק, הוא יהפוך להיות ספריית מידע ענקית של תוכן בתחום שלכם. תבינו, יש כמויות של אינפורמציה בכל תחום באינטרנט, וכמובן שיש מתחרים בכל שוק, בחלק יותר ובחלק פחות אבל בסופו של דבר, כדי להיראות אוטוריטה בתחום שלכם, האתר שלכם חייב לכלול כמויות אדירות של מידע חיוני ללקוחות פוטנציאליים. כך תרוויחו פעמיים, גם יותר משתמשים באתר וגם גוגל יקדם את אתר העסק למיקומים הראשונים מאחר והוא יודע שאתם תתנו תוכן מקצועי, רלוונטי ומעניין בתחום שלכם.

כתיבת תוכן במדיה והאלגוריתם של פייסבוק

לפי מחקרים, אנחנו הופכים פחות ופחות סבלניים בכל הנוגע לצריכת תוכן. יש לנו 3-5 שניות עד שאנחנו עוברים לתוכן הבא. לכן, ככותבי תוכן מקצועיים, אחד הדברים שיתבקש מכם זה לדעת לכתוב פוסטים שיתפסו את העין מהר ועם זאת שיהיו מקצועיים וויראליים, כלומר עם אחוז חשיפה גבוה. גם כאן, יש לשים לב לכתיבה שיווקית שתניע לפעולה. בין אם זה לצורך קמפיין ממומן בפייסבוק או פוסט אורגני לפרסום בפייסבוק של העסק.

גם האלגורים של פייסבוק עבר שינויים רבים בהתאם לשינוי התפיסתי בכתיבת תוכן. בעבר האלגוריתם עבד כך שנחשפים לפוסטים של האנשים הכי קרובים אלינו. משפחה, חברים ועוד.
כיום, בהתאם למעמד המכובד שתפס התוכן במדיה, האלגוריתם עובד אחרת. ככל שהפוסטים של חברים שלכם בפייסבוק יותר יעניינו אתכם, כך תראו את הפוסטים שלהם יותר מחברים אחרים. כלומר, ככל שתיצרו מעורבות יותר בפוסטים של חברים ומשפחה, כך תראו אותם יותר, וזאת ללא קשר לקרבה משפחתית וחברית כלל. כך שגם בעיני פייסבוק התוכן הכי רלוונטי לכם הוא הכי חשוב ואותו הכי חושפים לכם.

* הטיפ של דיגיקל לעסקים:
אל תעתיקו תוכן מאתרים אחרים! הראשון שמעלה תוכן לאתר שלו וגוגל סורקת את האתר שלו הוא התוכן המקורי, כך שאם מנוע החיפוש של גוגל רואה תוכן דומה עד כדי זהה באתר אחר הוא מבין שהעתקתם תוכן ומורידים אתכם בדירוג. אז תהיו מקוריים ותכתבו תוכן מקצועי ואמיתי.

לסיכום

כתיבת תוכן עברה שינוי תפיסתי מהותי ללא עוררין, מה שפעם היה מגרשם הגדול של המותגים והמפרסמים הגדולים במטרה למכור, הפך עם השנים האחרונות לכתיבת תוכן אותנטי, אישי ורלוונטי יותר של משתמשים אחרים.
ככל שבעלי עסקים יבינו זאת, וישכילו להשתמש במקדמי אתרים וכותבי תוכן מקצועיים שכותבים באופן מעניין, מקצועי ושיווקי, כך האתר שלכם יהפוך להיות ספריית מידע ענקית המזמינה אליה גולשים רבים שלימים הופכים להיות לקוחות העסק. גם בפייסבוק, הבינו את המעמד של התוכן ושינו את האלגוריתם שלהם בהתאם. עכשיו אפשר כבר להבין, ובטח להסכים ש"התוכן הוא המלך".

גם אתם רוצים להפוך לאוטוריטה בתחום שלכם?

נגישות
×

הי, הגעתם לדיגיקל -קידום עסקים באינטרנט בקלות

לא יכולים להתקשר? שלחו לנו וואטסאפ ומבטיחים לחזור בהקדם:)

בינתיים, מוזמנים לספר לנו קצת על העסק שלכם...

×