מילון מונחים לקידום העסק באינטרנט

מילון מונחים לקידום העסק באינטרנט

עולם הדיגיטל תופס תאוצה ומשתנה בכל יום. פייסבוק משנה את הממשק של מערכת הפרסום שלה, גוגל משנה את האלגוריתם שלה, שיטות השיווק הולכות ומשתנות ועוד אפליקציות עולות והופכות להיות יותר ויותר ויראליות (כמו טיקטוק למשל). בתוך כל העולם המדהים הזה של השיווק באינטרנט יש דברים שלא משתנים והם בבחינת חובה לכל עסק. לכן, הכנתי לכם מילון מונחים לקידום העסק באינטרנט, שיכלול את המושגים הכי חשובים לעסק בעולם השיווק באינטרנט והמדיה. תהנו😎

קידום אורגני

קידום אורגני הוא קידום לאתר אינטרנט של העסק באופן שיקדם אותו במיקומים שלו בדף החיפושים של גוגל אל מול אתרי המתחרים.
חשוב להדגיש, קידום אורגני לאתר זה מקצוע בפני עצמו וכולל אלמנטים רבים לקידום אתרים שכל אחד מהם הינו חלק בלתי נפרד מהתרומה לשיפור מיקומי האתר בתוצאות החיפוש של גוגל.
הקידום האורגני נחלק לקידום בתוך האתר המכונה On site/On page וקידום מחוץ לאתר המכונה Off site/Off page. כלומר, מדובר בכל הפעולות הנעשות לצורך קידום האתר שתורמות לשיפור המיקומים שלו בגוגל, בתוך האתר ומחוצה לו, בהתאמה.
רק אתר אינטרנט שיש לו מקדם אתרים מקצועי ואיכותי, יופיע במיקומים הגבוהים בתוצאות החיפוש בגוגל כאשר גולשים יחפשו את המושגים הקשורים לשירות או המוצר/השירות שבעל העסק מספק, כך שהסיכוי שגולשים יקליקו על התוצאה וייכנסו לאתר יהיה גדול יותר ככל שהאתר יופיע במיקום גבוה יותר. כל כניסה כזו של גולשים לאתר שלך יכולה להפוך ללקוח משלם באמצעות יצירת משפך שיווקי נכון באתר העסק.
קידום אורגני הוא לכאורה ללא עלות. כלומר, הבאת תנועת גולשים לאתר ללא פרסום במדיה. אולם, על מנת לייצר תנועת גולשים לאתר באופן אורגני, יש לכתוב המון תוכן באתר העסק שקשור לתחומי העסק ושירותיו. שירותים של כתיבת תוכן לאתר ניתנים ע"י כותבי תוכן מקצועיים וכמובן כרוכים בתשלום.
בנוסף לכך, על מקדם האתרים להשקיע בקישורים איכותיים מאתרים חזקים, גם נושא זה כרוך בתשלום על כל קישור מבעלי האתרים השונים אשר מוכרים קישורים.

קידום ממומן בגוגל

קידום ממומן בגוגל מתייחס למודעות המפורסמות בתוצאות החיפוש בגוגל, כאשר מעל המודעה מופיעה המילה: "מודעה" או "Ad" על מנת להדגיש לגולש שמדובר במודעה שבעל העסק משלם עליה כדי שתופיע. 
מודעות אלו מופיעות באמצעות מערכת הפרסום של גוגל: Google Ads. מאות אלפי עסקים מפרסמים את העסקים שלהם באמצעות מערכת זו, כאשר המטרה היא ברורה: מכירות (כמו כל עסק שמעוניין בלקוחות) והמטרה השנייה היא נוכחות. כלומר, שהמודעה שלהם תופיע כאשר גולשים יחפשו את השירותים שלהם. לרוב, בעלי העסקים משלמים על מחיר לקליק על המודעה שהיא שיטת התשלום הפופולרית ביותר במערכת אבל מי שמפרסם בצורה מקצועית, משתמש באסטרטגיות רבות לתשלום במערכת, בצורה יותר חכמה ובמסגרת ניהול תקציב אשר יתאים לקידום העסק בגוגל.

פרסום ממומן בפייסבוק

הפרסום בפייסבוק, נעשה באמצעות מערכת הפרסום: Business Manager, התשלום הוא על הפצת המודעה שלנו ברחבי הפייסבוק. כלומר, לפי הפייסבוק אנו נרשום מודעה לפרסום העסק בפייסבוק, כאשר אנו משלמים על חשיפה (ולא על הקלקה כמו בגוגל).
יש כמה סוגים של קמפיינים בפייסבוק שהעיקריים בהם:
1. קמפיין לידים – קמפיין שנוצר על מנת לאסוף לידים – פרטים של לקוחות פוטנציאליים לקבלת השירות או המוצר.
2. קמפיין תנועה – קמפיין שמפנה את הגולשים בפייסבוק לדף נחיתה שהוכן מראש או לאתר העסק, שם יוכלו לקבל יותר מידע על השירות/המוצר של העסק ויוכלו לרכוש אותו.
יש עוד סוגים רבים של קמפיינים בהתאם למטרות העסק אבל הם פחות פופולרים.
בכל הקשור בפרסום בפייסבוק, יש לשים דגש על קריאייטיב, כלומר יצירתיות בכתיבת המודעות במקביל לתמונות וסרטונים שמתארים את העסק. וזאת על מנת לתפוס את העין של הגולשים בפייסבוק על מנת שיעצרו ויקראו את המודעה שפרסמתם.

המרות

ככלל, נרצה שיהיה לנו אתר אינטרנט ממיר. המרות הן פעולות שגולשים מבצעים באתר אינטרנט אשר תכננו אותן מראש לצורך מעקב אחר פעילות הגולשים באתר. למשל, לחיצה על כפתורי חיוג כשנכנסים לאתר במובייל, הוספת מוצר לעגלה באתר חנות, לחיצה על טופס צור קשר וכו'. 
כאשר אנו מבצעים מעקב אחר המרות, אנו מקבלים תמונה יותר טובה לגבי אופי פעילות הגולשים באתר וכך אנו יכולים לספק את התוכן המעניין את הגולשים ולשפר את המשפך השיווקי של האתר שלנו.
את ההמרות מגדירים באמצעות קוד שמוטמע בתוך האתר לצורך מעקב אחר תנועת הגולשים לאתר והאירועים מוטמעים בתוך הקוד על מנת לעקוב אחר פעולות הגולשים באתר. 

רימרקטינג-שיווק רודף לקוח

רימרקטינג (Remarketing) או ריטרגטינג (Retargeting) זו המעלה הגדולה ביותר של שיווק דיגיטלי לעסקים, בשונה משיווק מסורתי. כלומר, ע"י קוד שמוטמע באתר האינטרנט של העסק, אנו יכולים לבצע ניטור (מעקב) אחר תנועת גולשים לאתר.
הקודים הפופולריים למעקב הן של גוגל הנקרא קוקיז, ושל פייסבוק הנקרא פיקסל.
הגדולה האמיתית שלאחר שיש לנו מספיק תנועת גולשים באתר, אנו יכולים ליצור קהל של כל הגולשים באתר שלנו בתקופה האחרונה ולשווק להם ולהם בלבד את שירותי/מוצרי העסק באינטרנט באמצעות קמפיינים בגוגל, פייסבוק, לינקדאין ועוד. מכאן בא השם, שיווק רודף לקוח. כלומר, שיווק ש"רודף" אחרי אנשים שכבר התעניינו בשירותים/מוצרים של העסק דרך אתר האינטרנט. המטרה היא ברורה, אם הם לא קנו עד עכשיו, ע"י כך שנמשיך לשווק להם, הם קרוב לוודאי יקנו את המוצרים או ירכשו את השירותים שלנו.

אופטימיזציה לאתר

אופטימיזציה באופן כללי פירושה מיטוב. אופטימיזציה לאתר, פירושה מיטוב לאתר. כלומר, שיפור כל האספקטים הקשורים לאתר הקשורים לגוגל ולחוויית המשתמש באתר.
מיטוב אתר נוגע באלמנטים רבים כאשר הם משתייכים ל – 3 קטגוריות עיקריות:
1. אופטימיזציית תוכן – חקר מילות מפתח, על איזה ביטויים ננהל את התוכן של האתר בצורה האופטימלית?
2. אופטימיזציית קוד – תיאורים, תמונות, כותרות, מהם החסמים שעומדים בפניי לקידום האתר?
3. אופטימיזציית מבנה – מבנה המודולים (רובריקות), כיצד נתכנן ונבנה את המודולים באתר שלי באופן בו הם יציפו תוכן בצורה האופטימלית?

קידום לוקאלי (מקומי)

קידום לוקאלי זהו ביטוי ששייך לעולם הקידום האורגני, ואם נרצה לדייק אז שייך לקידום חנות העסק שלכם ב – Google My Business. הכוונה כאן, לקידום האתר שלכם במפה של גוגל, בהתאם למיקום/אזור/עיר/רחוב/כתובת פיסית שאתם נמצאים. כל עסק מספק כתובת אמיתית כדי לקבל חנות בגוגל. המטרה היא לקדם את הביטויים שהכי רלוונטיים לשירותים/המוצרים שלכם, אבל בהתאם למיקום שלכם. לצורך העניין, אתר של עורך דין בתל אביב ירצה להופיע במיקומים הראשונים בגוגל כשמחפשים "עורך דין בתל אביב" ולא "עורך דין בחיפה". באמצעות הקידום הלוקאלי אתם מקדמים את האתר שלכם בגוגל ומספקים את התוצאה הכי רלוונטית מבחינת מיקום בהתאם לביטוי המחופש ולמיקום הפיסי של המחפש.

יחס הקלקה

יחס הקלקה הוא היחס שבין כמות ההופעות של האתר שלנו בדף החיפוש בגוגל (SERP) לבין כמות הכניסות לאתר על אותן הופעות. בשפה המקצועית נקרא (CTR (Click Through Rate. כל עסק ירצה שיחס ההקלקה יהיה כמה שיותר גדול. שכן, זה אומר שההופעות שלו בגוגל רלוונטיות לחיפוש הגולשים. נוסף לכך, ככל שיחס ההקלקה גבוה, גוגל מבין שהאתר שלכם מספק תוצאה טובה לחיפוש הגולשים ומעלה את האתר שלכם בדירוג.

יחס המרה

יחס המרה הינו היחס שבין כמות ההופעות של האתר שלנו בדף החיפוש בגוגל (SERP) לבין כמות האנשים שנכנסו לאתר וביצעו המרה (התקשרו, השאירו פרטים, שלחו מייל וכדומה) על אותן הופעות. כל עסק ירצה שיחס ההמרה יהיה כמה שיותר גדול. שכן, זה אומר שתוכן האתר שלו רלוונטי לחיפוש הגולשים.

אסטרטגיה שיווקית

לפני שמתחילים לשווק עסק חייבים לתכנן מה נכון לעסק מבחינה שיווקית. אסטרטגיה שיווקית היא תכנון מפורט שלב אחרי שלב של איך הכי נכון יהיה לשווק את העסק שלכם. מכיוון שכל עסק הוא בנישה שונה עם קהל יעד שונה שנמצא במקומות שונים במדיה, אי אפשר לשווק באותה הדרך לכל העסקים. מכאן באה החשיבות של אסטרטגיה שיווקית לעסק שתביא לתוצאות הרצויות, להן כל עסק מייחל.

דף נחיתה

דף נחיתה לעסק הוא דף עצמאי או כחלק מאתר אינטרנט אשר מטרתו לייצר לידים לעסק המפרסם. דף הנחיתה בדרך כלל מהווה חלק בלתי נפרד מקמפיין ממומן בפייסבוק או בגוגל או בכל פלטפורמה לקידום עסקים באינטרנט. על מנת שדף הנחיתה יהיה ממיר, כלומר יניע את הגולש לפעולה אותה אנו רוצים שהגולש יבצע, עליו לכלול אלמנטים חשובים של רלוונטיות, מבנה, עדויות לקוח, הוכחות חברתיות, ביקורות וכדומה.

משפך שיווקי

זה כבר ברור שכל עסק היום חייב שיווק בדיגיטל, אבל לא כל עסק דואג למשפך שיווקי נכון לעסק. משפך שיווקי הוא במילים אחרות מסע הלקוח שכל לקוח פוטנציאלי שלכם עובר. החל מהחשיפה הראשונית לעסק ועד לרכישה, השארת פרטים, חיוג וכדומה. המשפך השיווקי בנוי ארבעה שלבים: חשיפה ומודעות למותג, הבעת עניין במוצר/שירות שלכם, קבלת החלטה והשלב האחרון, ביצוע הפעולה שרצינו שיבצע מראש.

נגישות
×

הי, הגעתם לדיגיקל -קידום עסקים באינטרנט בקלות

לא יכולים להתקשר? שלחו לנו וואטסאפ ומבטיחים לחזור בהקדם:)

בינתיים, מוזמנים לספר לנו קצת על העסק שלכם...

×