אופטימיזציה למנועי החיפוש – איך לגרום לגוגל לאהוב את האתר שלכם?

אופטימיזציה למנועי החיפוש

מה מבדיל בין אתר שיכול להגיע לדירוגים ראשונים לאתר שבכלל לא יהיה מדורג בגוגל? איך ניתן לגרום למנועי החיפוש לדרג את האתר שלי במיקומים גבוהים בלי בכלל להשקיע כסף בקישורים איכותיים או קידום אצל מקדם מקצועי או חברת קידום? איך אפשר לגרום לגוגל "לאהוב" את האתר שלנו? התשובה לכל אלה היא אחת והיא אופטימיזציה. אז מה זה אופטימיזציה? למה היא משמשת? הכל במאמר הבא.

אופטימיזציה - הגדרה ושימושים

אופטימיזציה בעברית היא מיטוב (לעשות יותר טוב) אשר משמעה שיפור. שיפור של מה?  בהקשר של אתרים, הכוונה לשיפור האתר על מנת שמנועי החיפוש יוכלו לסרוק אותו בצורה פשוטה ונכונה. כלומר, לבצע פעולות טכניות מוגדרות אשר יקלו על מנוע החיפוש לסרוק את האתר ביעילות כך שנוכל לקבל תוצאות טובות בדף החיפוש בגוגל כאשר מחפשים שירותים / מוצרים הקשורים לפעילות שלנו.

קיימים שימושים רבים לאופטימיזציה, יש אופטימיזציה לשיפור קמפיינים ממומנים, יש אופטימיזציה לשיפור המרות של אתר, יש אופטימיזציה למובייל שמדברת על שיפור מהירות השימוש באתר בגרסת המובייל שלו ועוד הרבה מאוד שימושים כאשר אנחנו נתרכז באופטימיזציה למנועי החיפוש על מנת לשפר תוצאות של מיקומים  בעמוד החיפוש של גוגל (SERP).

אופטימיזציה למנוע החיפוש - שיפור מיקומים בגוגל

חלק בלתי נפרד של קידום אורגני הוא אופטימיזציה לאתר. כאשר בונים אתר אינטרנט, האתר צריך להיות מותאם למנוע החיפוש – אתם בטח שואלים למה?

 כאשר גוגל ( או כל מנוע חיפוש אחר) סורקת את האתר שלכם, היא משקיעה זמן בלסרוק את האתר שלכם. הזמן הזה עולה לה כסף ולכן היא מראש מקציבה לכם תקציב לסריקת האתר. תהליך זה נקרא תקציב זחילה. כלומר, התקציב שגוגל מקציבה לאתר שלכם על מנת לסרוק אותו ולאנדקס את האתר שלכם בדאטא שלה. למה זחילה? כי הזחלנים (הבוטים) של גוגל זוחלים אל האתר ודולים ממנו דאטא על מנת שכאשר מישהו יחפש שאילתא הקשורה לתוכן האתר שלכם, גוגל תשלוף מהאינדקס שלה את התוצאות הכי טובות לשאילתא מכל האתרים ותציג אותן בתוצאות הראשונות בעמוד החיפוש. 

למה זה חשוב?

כי ככל שהאתר שלנו בנוי בצורה שתתאים למנוע החיפוש כך נקל על מנוע החיפוש לסרוק את האתר וכתוצאה ישירה מכך נקבל יותר. סריקה יותר רחבה על האתר שלנו תוך כניסה לעמודים הפנימיים וקבלת מיקומים טובים יותר בעמוד החיפוש של גוגל על כל העמודים שנסרקו באתר. אפילו אתר שאין לו קישורים איכותיים שמסמיכים אותו להיות אתר מוסמך בגוגל יכול לקבל תוצאות טובות רק ע"י אופטימיזציה נכונה. 

אופטימיזציה לאתר - איך להתאים את האתר שלכם לגוגל

אז אחרי שדיברנו על אופטימיזציה והבנו את השימושים השונים שלה ולמה היא חשובה, נעבור לדבר על הפרקטיקה תכלס!

ישנם אינספור פלטפורמות לבניית אתרים: וורדפרס, קונימבו, וויקס, קאשקאו, טילדה ועוד ועוד. וכמובן שיש אתרים שהם בקוד סגור, כלומר כל האתר הוא קוד כתוב שרק מתכנתים שיודעים קוד יכולים לבנות אותו ולא בוני אתרים בפלטפורמות המוכרות. לכל פלטפורמה כזו יש מערכת לניהול האתר שזה בעצם מאחורי הקלעים של האתר, מערכת זו נקראת בהגייה המקצועית מערכת CMS – CONTET MANAGEMENT SYSTEM. בכל מערכת CMS יש תוסף של התאמת האתר למנועי החיפוש. אנחנו נתרכז בפלטפורמת וורדפרס והתוסף שלה נקרא YOAST.

YOAST הינו תוסף SEO – SEARCH ENGINE OPTIMIZATION. כלומר, התוסף הזה אחראי על כל נושא הגדרת העמודים של האתר שלנו, החל מדף הבית ועד העמודים הכי פנימיים בתוך האתר. כך בעצם, אנחנו יכולים להגדיר את עמוד הבית לפי הביטוי שיתאים לשאילתא הרלוונטית שאנשים מחפשים בגוגל. בנוסף לכך, אנחנו נגדיר את כל העמודים הפנימיים בהתאם לסוגי השירותים או המוצרים שלנו תלוי אם מדובר באתר תדמית או אתר חנות.

אבל מה קורה באתר חנות של אלפי עמודים? האם צריך להגדיר כל עמוד ועמוד? התשובה היא לא.

במקרה של אתר ענק שמונה אלפי עמודים, צריך לשים דגש על העמודים החשובים שאנחנו רוצים לקדם שהם בד"כ עמודי הקטגוריות הראשיות ועמודי המוצר אין צורך להגדיר. 

 

אופטימיזציה לעמודי האתר - הצגה בעמוד החיפוש של גוגל

אז לאחר שדיברנו, ניתחנו והבנו את המשמעויות של אופטימיזציה למנועי החיפוש, נשאר לנו רק לחבר את כל זה לעמוד החיפוש בגוגל. כאשר דיברנו על התאמת האתר לגוגל חלק בלתי נפרד מזה הוא גם דרך ההצגה שלו בעמוד החיפוש בגוגל. כאשר מדברים על הצגה בעמוד החיפוש בגוגל יש להפריד בין סוגי התוצאות הממומנות לבין סוגי התוצאות האורגניות, הרי אמרנו שאופטימיזציה זה חלק בלתי נפרד מהקידום האורגני. ולכן אנחנו נתייחס להצגה של התוצאות האורגניות בלבד.

 ישנם שני מושגים חשובים להבנה בנושא ההצגה לעמודי האתר שלכם:

1. META TITLE – הגדרת העמוד והתאמתו למנועי החיפוש בהתאם לתוכן העמוד ממש בקצרה. 

2. META DESCRIPTION – תיאור יותר מפורט של תוכן העמוד הספציפי והתאמתו למנועי החיפוש.

ואיך שני מושגים אלה קשורים להצגת העמוד בעמוד החיפוש בגוגל?

התוצאות בגוגל מוצגות בצורה הבאה לעיל:
חלק ראשון, בצבע כחול, הוא הכותרת, בהגייה המקצועית נקרא גם ה – META TITLE. סימנתי לכם בצהוב.
חלק שני, בצבע אפור, הוא התיאור, בהגייה המקצועית נקרא גם ה – META DESCRIPTION. סימנתי לכם באדום.

לסיכום

למדנו שאופטימיזציה משמעותה מיטוב, כלומר שיפור. ישנם סוגים רבים של אופטימיזציה אבל התמקדנו באופטימיזציה למנועי החיפוש שהיא חלק בלתי נפרד מקידום אורגני. באמצעות הגדרה נכונה של עמודי האתר נוכל לקבל תוצאות טובות יותר בעמוד החיפוש בגוגל וזאת אפילו ללא קישורים איכותיים וללא חברת קידום או מקדם מקצועי. 

גוגל משקיעה תקציב זחילה באתר שלנו וככל שנבצע אופטימיזציה יותר טובה לאתר כך נקבל תוצאות יותר טובות במסגרת התקציב הזה. לכל אתר וורדפרס יש מערכת CMS באמצעותה אפשר לבצע פעולות טכניות להתאמת האתר לגוגל. כל זאת נבצע באמצעות תוסף ה – SEO המפורסם הידוע בשם תוסף YOAST. 

מעבר לנושא של התאמת האתר שלנו לגוגל, יש לשים לב גם לנושא של הצגת עמודי האתר שלנו בעמוד החיפוש בגוגל. למדנו על המושגים החשובים הנוגעים לכותרת ולתיאור של כל עמוד ועמוד באתר שלנו. שימו לב, באתרי חנות עם אלפי עמודים, רצוי לשים דגש על עמודי הקטגוריות הראשיות שהם נקראים גם עמודי הכסף.

הקמתם אתר אינטרנט לעסק שלכם, לבד או ע"י בונה אתרים מקצועי. אין זה אומר שהוא מותאם למנוע החיפוש. רק באמצעות אופטימיזציה למנועי החיפוש תוכלו לקבל תוצאות טובות של דירוגים גבוהים בעמוד החיפוש בגוגל וכך תקבלו חשיפה גבוהה לקהל היעד שמחפש אתכם. 

בניתם אתר אינטרנט לקידום העסק? יש לבצע אופטימיזציה למנועי החיפוש
אהבתם את המאמר? מוזמנים לשתף או לשלוח לחברים
נגישות

אהבתם את המאמר? מוזמנים לשתף או לשלוח לחברים

×

הי, הגעתם לדיגיקל -קידום עסקים באינטרנט בקלות

לא יכולים להתקשר? שלחו לנו וואטסאפ ומבטיחים לחזור בהקדם:)

בינתיים, מוזמנים לספר לנו קצת על העסק שלכם...

×