קידום אתרים-איך להגיע ללקוחות שלכם בגוגל?

קידום אתרים

היכן הלקוחות שלכם מחפשים שירותים או מוצרים לכם או לילדים? זו כבר שאלה ממש מצחיקה לשנת 2021….ברור שבגוגל (עליו נדבר)! בשביל להציג את השירותים/מוצרים של העסק שלכם כשמחפשים אותם, תצטרכו אתר מקצועי עבור קהל היעד שלכם, אבל זה שיש לכם אתר לא אומר שהוא יקבל חשיפה. כאן נכנס הנושא החשוב של קידום אתרים. כאילו…יש עוד מנועי חיפוש כמו בינג של מייקרוסופט וינדקס אבל 99% מהחיפושים מבוצעים במנוע החיפוש המתקדם של גוגל כדרך קבע. 

כשגבר מחפש מתנה יפה לאשתו ליום הנישואים הוא ילך לגוגל וירשום: "מתנה ליום נישואים" או כשתחפשו לקנות טלוויזיה חדשה תיכנסו לגוגל ותרשמו: "טלוויזיה מומלצת לסלון". הילד צריך בגדים חדשים? כנראה שתיכנסו לגוגל ותירשמו: "בגדי ילדים". קיימים נותני שירות רבים, מוכרים מתאימים, אתרים של מתנות ליום נישואים, אתרים של מוצרי חשמל הכוללים טלוויזיות ואתרי בגדים של ילדים. למה שדווקא האתר שלכם יופיע בעמוד הראשון בגוגל או יותר טוב מזה יופיע במיקום מספר 1 בעמוד הראשון? 

זה לא קידום אתרים זה מיטוב האתר שלכם למנוע החיפוש

אתם מכירים את זה אולי בשם קידום אורגני או קידום אתרים בשמו השגור (והמוטעה) בארץ אבל שמו המקצועי יותר והנפוץ בעולם (ואם אתם שואלים אותי השם היחיד אשר מתאים לשירות כזה מקצועי) הוא SEO – Search Engine Optimization. בתרגום פשוט – מיטוב למנוע החיפוש. משמע, כיצד אנחנו מתאימים את האתר שלנו לדרישות של מנוע החיפוש וכך בעצם תופסים את המיקום הראשון. ישנם מספר פרמטרים שהם הכי חשובים לקידום האתר שלכם והם: אופטימיזציה לאתר, קישורים חיצוניים ותוכן עליהם ארחיב בהמשך. 

הפרמטרים הכי חשובים לקידום אתרים

המטרה של גוגל לספק למשתמשים את חוויית המשתמש הטובה ביותר ולספק לגולשים המחפשים בעמוד החיפוש את התוצאה הרלוונטית ביותר לחיפוש שלהם. על מנת לעשות זאת, גוגל סורק מיליוני אתרים מהם הוא שולף את האתרים המתאימים ביותר לשאילתת החיפוש. ישנם פרמטרים רבים שהאלגוריתם של גוגל בוחן באתר שלכם כדי למקם אתכם בעמוד הראשון של גוגל במיקומים הגבוהים כמו כמות הכניסות לאתר שלכם, זמן השהיה באתר שלכם, מעבר מעמוד לעמוד וכדומה אך כשאנחנו רוצים לעמוד בדרישות של גוגל ולטפס לעמוד הראשון כמה שיותר מהר יש לשים דגש על הנושאים הבאים:

1. אופטימיזציה לאתר

כחלק מדרישות מנוע החיפוש של גוגל, יש לבצע אופטימיזציה לאתר…למה הכוונה? תבינו, גוגל סורק את האתר שלכם כדי לבדוק אם התוכן הרשום בו יכול להיות רלוונטי לחיפושים של המשתמשים בגוגל. כדי לסרוק אותו הוא משקיע משאבים והמטרה שלנו היא להקל עליו להבין על מה האתר מדבר, מה הם שירותי העסק, מה אנחנו מציעים וכדומה. ככל שנספק לגוגל את ההירארכיה הנכונה של דפי האתר הפנימיים, נטפל בכל התגיות של כל עמוד בהתאם למה שמתואר בעמוד ובהתאם לקטגוריה שאליו הוא משתייך, נדאג לחוויית משתמש טובה, לינקים (קישורים) תקינים באתר, שהאתר יעלה מהר, מבנה נכון של העמוד כולל כותרות נכונות כך נקל על גוגל לסרוק את האתר שלנו ולהבין במה הוא עוסק וכתוצאה ישירה מכך, גוגל תתגמל אותנו במיקום גבוה יותר ממתחרים בעלי אתרים שאין להם אופטימיזציה מתאימה למנוע החיפוש.

2. קישורים חיצוניים

קישורים מאתרים אחרים או בשמם המקצועי Backlinks הינם בבחינת המלצות בעיני גוגל. ככל שיש לכם יותר המלצות מאתרים חיצוניים שמקשרים לאתר שלכם, כך גוגל רואה את האתר שלכם כאתר סמכות בתחום בו אתם עוסקים. חשוב לשים לב, כשמדברים על קישורים, לא כל קישור בעל Link Juice (כח הקישור), הכוונה שלא כל קישור מכל אתר נחשב בעיני גוגל. צריך לשים לב לכמה דברים: 

1. רלוונטיות התוכן של האתר המקשר לאתר המקושר –
לאתר שממנו האתר שלכם מקבל את הקישור חייב להיות קשר לנושא של האתר שלכם או לנושא של המאמר באתר  שלכם אליו הקישור מקשר.

2. כמות הקישורים שמוציא האתר המקשר לאתרים מתחומים אחרים – 
הכוח מהאתר המקשר נחלק לכל הקישורים שהאתר הזה מוציא גם לאתרים אחרים ולכן המצב האופטימלי הוא שהאתר המקשר אליכם יוציא אך ורק קישור אחד לאתר שלכם ולא יוציא עוד מאות קישורים לאתרים אחרים כמו אינדקסים, פורטלים, פורומים וכדומה.

3. מגוון הקישורים שנקבל מכל האתרים – 
יש לעשות הבחנה ברורה במגוון הקישורים שנקבל מאתרים אחרים, הכוונה היא שהקישורים צריכים להגיע ממגוון של אתרים, ממגוון של שרתי אחסון בהם האתרים מאוחסנים, ממגוון של I/P (כתובות אינטרנטיות) וכמובן חשוב שגם הקישורים עצמם. חלק מהקישורים יקשרו לעמוד הבית שלכם עם הכתובת שלכם בקישור עצמו וחלק יקשרו לעמודים פנימיים רלוונטיים או למאמרים בבלוג שלכם עם טקסט עוגן אחר כמו למשל במקרה שלי יהיה טקסט העוגן של הקישור: "קידום אתרים" שיהיה ניתן להקליק עליו בכתבה בבלוג של אתר שמתמחה בקידום אורגני וזה יקשר לעמוד פנימי באתר שלי למאמר בנושא קידום בגוגל.

3. תוכן מקצועי ואיכותי

גוגל מקדישה תשומת לב מיוחדת לנושא כתיבת תוכן. יש כמויות אינסופיות של אתרים בין אם מתחרים ישירים שלכם ובין אם לא שהם בעלי תוכן דומה לתוכן באתר שלכם. לכן, על התוכן שלכם להיות מאוד איכותי ומאוד מקצועי. אין מקום לטעויות דקדוק ובטח שלא יהיה מקום לשגיאות כתיב. גוגל רוצה לספק למי שמחפש משהו את התוכן הכי רלוונטי ואיכותי שיש כדי לספק לו את חוויית המשתמש המושלמת. בנוסף לכך, חשוב לשים לב גם שהתוכן יהיה נכון במהות שלו וישדר מהימנות לקוראים שאכן מי שרשם את התוכן מבין את התחום לעומק ולא סתם העתיק ממקום אחר.

לסיכום

גוגל משקיעה רבות במעקב אחר חוויית משתמש טובה באתרים ובכלל אחר אופן השימוש של גולשים בכל התהליך השיווקי מהחיפוש בגוגל ועד הכניסה לאתר לרכישה של מוצר או יצירת קשר עם בעל העסק, וכך גם משתנה האלגוריתם של מנוע החיפוש בהתאם. ככל שתשכילו להבין את הדרישות של מנוע החיפוש של גוגל יותר טוב כך גוגל תתגמל אתכם במיקום גבוה יותר בעמוד החיפוש שלה. 
זיכרו, ככל שהתחום יותר תחרותי ויותר עסקים מתחרים על אותם ביטויים כך יהיה לכם יותר קשה לקדם את האתר על הביטויים הללו. אופטימיזציה לאתר, קישורים חיצוניים ותוכן מקצועי הם הדרך הבטוחה שלכם להגיע לתוצאות הגבוהות בגוגל עד כדי כך שתגיעו למיקום ראשון בחלק מהביטויים וכך תוכלו לקבל חשיפה מאלפי לקוחות פוטנציאליים.

האתר שלכם הוא חנות יפה אבל במדבר, הגיע הזמן לקדם אותו למקום שמגיע לו
אהבתם את המאמר? מוזמנים לשתף או לשלוח לחברים
נגישות

אהבתם את המאמר? מוזמנים לשתף או לשלוח לחברים

×

הי, הגעתם לדיגיקל -קידום עסקים באינטרנט בקלות

לא יכולים להתקשר? שלחו לנו וואטסאפ ומבטיחים לחזור בהקדם:)

בינתיים, מוזמנים לספר לנו קצת על העסק שלכם...

×