פרסום בפייסבוק – איך לעשות זאת נכון?

פרסום בפייסבוק

פייסבוק בעבר וכיום

הידעתם? פייסבוק התחילה כרשת חברתית לחיבור סטודנטים באוניברסיטת הרווארד בשנת 2004. מאוד מהר התרחבה לאוניברסיטאות בכל העולם. וכיום, נכון לינואר 2020 פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה בעולם. קצת נתונים מספריים שחשוב לדעת לפני שמתחילים לפרסם בפייסבוק:

  1. נכון לינואר 2020, מעל ל-2.5 מיליארד משתמשים, כאשר 6.6 מיליון משתמשים בישראל.
  2. משתמש נכנס לפייסבוק 8 פעמים מידי יום בממוצע.
  3. זמן השהייה של כל משתמש בפייסבוק הוא כ-20 דקות בכל ביקור.

למה אני מספר לכם את זה? כי ב-2004 אף אחד עוד לא ידע את זה, אפילו מארק צוקרברג בכבודו ובעצמו לא ידע את זה("אנחנו לא יודעים בדיוק מה זה") אבל באותה נקודת זמן בדיוק, עולם השיווק והפרסום השתנה לנצח. הפרסום המסורתי שמוכר לכולנו(רדיו, טלוויזיה, שלטי חוצות) הופך להיות פרסום ושיווק באינטרנט. במילים אחרות, עסק שלא יפרסם וישווק את עצמו בפייסבוק ו/או קידום בגוגל, פשוט ייעלם מהתודעה. אז איך נכון לפרסם בפייסבוק? בהמשך המאמר שהכנתי לכם….

הפרסום בפייסבוק לא תמיד עובד!

אז אחרי שהבנו שאין לעסקים מנוס אלא לפרסם בפייסבוק כדי להמשיך להתקיים בתודעה של הלקוחות והלקוחות הפוטנציאליים שלהם, צריך להבין כיצד נכון לפרסם בפייסבוק. מכירים את הסלוגן הישן והמוכר: " הפרסום ברדיו עובד"?
אז זהו, שלגבי פייסבוק, אם לא תדעו איך לפרסם נכון את העסק שלכם, אתם פשוט תזרקו כסף סתם, כי בשונה מהרדיו, בפייסבוק לא כל פרסום עובד! 
בשונה מהרדיו, אפקט הפרסום פה הוא ויזואלי, כך שיש כאן חשיבות מאוד גבוהה לנושא של תוכן וקריאייטיב.

אז מהם השלבים הנכונים לפרסום בפייסבוק?

  1. פתיחת דף עסקי + עריכה ועיצוב
    בין אם יש לכם עסק קטן או חברה גדולה, יש לפתוח דף(עמוד) עסקי בפייסבוק, שנקרא בשפה המקצועית עמוד מעריצים.
    2 סיבות לפתיחת עמוד עסקי:
    – עמוד עסקי מאפשר לכם מעקב אחר תנועה לעמוד וניתוח התנועה.
    – פרסום למודעות בפייסבוק.
    שני יתרונות אלה לא ניתנים לביצוע במשתמש פרטי של בעל העסק ועל כך חשיבותם.
    לאחר שפתחתם דף עסקי בפייסבוק, יש להתחיל לערוך אותו ולעצב אותו בצורה מקצועית כיאה לעסק שמכבד את עצמו. העריכה והעיצוב כוללים:
    -עיצוב תמונת הנושא ותמונת הקאבר
    -אודות ופרטי העסק.
    -לוגו וסלוגן העסק.
    רק לאחר שהעמוד העסקי מוכן,נתחיל למלא אותו בתוכן.
  2. תוכן וקריאייטיב
    הגעתם לאחד השלבים החשובים ביותר, זה השלב בו אתם מייצרים ערך לעוקבים שלכם בעמוד העסקי, שיוזמנו אליו לאחר מכן. כאן יש משקל רב לנושא התוכן וקריאייטיב. המטרה בשלב זה היא ליצור לפחות 5 פוסטים אורגנים שיופיעו בעמוד העסקי שלכם. את הפוסטים יש להציג בתמהיל של תוכן. כלומר, פוסט אחד יהיה קישור למאמר באתר העסק, פוסט שני יהיה מספר טיפים מקצועיים, פוסט שלישי יהיה תמונה ומלל. פוסט רביעי יהיה סרטון על העסק וכו'. 
    למה השלב הזה חשוב? מהסיבה הפשוטה שאתם לא רוצים להזמין עוקבים לעמוד העסקי שלכם בלי שיהיה להם תוכן לקבל ממנו ערך מוסף. דבר חשוב נוסף, הוא שלאחר שתראו את התנועה של העוקבים שלכם בעמוד העסקי, הפרסום הממומן בפייסבוק יהיה יותר יעיל.
  3. הזמנת עוקבים לעמוד העסקי
    לאחר שהפוסטים האורגנים שלנו מוכנים והעמוד העסקי שלנו ערוך ומעוצב, זה הזמן להזמין עוקבים לעמוד העסקי שלכם, העדיפות כמובן בשלב הראשון היא להזמין משפחה וחברים אבל לא מן הנמנע להזמין את כל החברים שלכם מהפרופיל הפרטי.
  4. פרסום ממומן בפייסבוק
    פייסבוק אוסף כ – 5,000 נתונים על כל אחד ואחת מאיתנו כך שלפרסום בפייסבוק יש יתרון ענק שהוא לפרסם לקהל בהתאם לתחומי העניין שלהם. ישנם מספר סוגים של קמפיינים בפייסבוק שהבולטים ביניהם הם: קמפיין תנועה, קמפיין מעורבות וקמפיין לידים. כאן נכנס אספקט חשוב מאוד שקשור כבר לידע מקצועי במערכת הפרסום של פייסבוק לעסקים – Business Manager, כיום השם של המערכת השתנה לשם Business Suite אשר מאפשרת לממשק את כל הפלטפורמות בבעלות פייסבוק לממשק ניהול אחד אבל היא נראית בדיוק כמו הראשונה. לא כל אחד יודע לעבוד עם המערכת הזו, חוץ מזה שהיא משתנה לעיתים קרובות. ולכן, כמו שאתם מזמינים אינסטלטור לטפל בסתימה בצנרת, מומלץ מאוד לקבל שירות מקצועי של משווקים בפייסבוק ולא לנסות לפרסם לבד.
    יש אפשרות גם להטמיע פיקסל של פייסבוק באתר שלכם, מדובר בקוד של פייסבוק שאוסף נתונים על המשתמשים באתר ועל הפעילות שלהם באתר שלכם. היתרון בקוד זה, שלאחר שמטמיעים אותו באתר, ניתן "לצבוע קהלים", כלומר לפרסם בפרסום ממומן היישר לקהל ספציפי שביצע פעולות ספיצפיות באתר שלכם: נכנס למאמר מסויים, לחץ על כפתור התקשרות, השאיר פרטים בטופס צור קשר וכו'. בשפה המקצועית קוראים לזה קמפיין Retargeting – יצירת מודעות מטורגטות למי שכבר הביע עניין באתר שלכם/ בשירותים שלכם אבל לא פנה אליכם בסוף. הרעיון הוא שכאשר ייראה שוב את המודעות שלכם בפייסבוק, הסיכוי שיפנה לעסק שלכם כדי לקבל את השירותים שלכם על מנת שתפתרו לו את הבעיה יהיה גדול מאוד.
  5. מעקב אחר תוצאות הקמפיין ואופטימיזציה(מיטוב)
    שלב זה הוא שלב שלצערי רוב המשווקים לא מייחסים אליו יותר מידי משמעות. מעקב אחר ביצועי קמפיין זה אחד הדברים החשובים כי באמצעותו אנחנו יכולים למטב את הקמפיין שלנו, שיהיה יותר ממיר, וכל זה באותו תקציב או בתקציב נמוך יותר מהתקציב ההתחלתי, זו בעצם המומחיות של קמפיינר(משווק בפייסבוק עבור לקוחות) טוב. וזו בעצם המטרה שלנו בפרסום בפייסבוק, להוציא תקציב מינימלי עם ביצועים מקסימלים, והכל נמדד בהתאם למטרת הקמפיין.

לסיכום

פייסבוק אכן התחילה כפלטפורמה של רשת חברתית אך מאוד מהר הפכה להיות מכונה משומנת עבור המגזר העסקי. כשמפרסמים בפייסבוק חשוב מאוד לעקוב אחר השלבים: לפתוח דף עסקי, ליצור תוכן וקריאייטיב, להזמין עוקבים לעמוד, להרים קמפיין של מודעות ממומנות, לעקוב אחר התוצאות ולמטב את ביצועי הקמפיין. תנסו להימנע מלשלם על מודעות סתם ולקוות לטוב. מערכת הפרסום של פייסבוק מורכבת ולכן מומלץ לקחת קמפיינר מקצועי שיפרסם עבורכם את המודעות בפייסבוק. אחרי הכל זה הכסף שלכם, וחשוב להוציא ממנו את המירב.

* הטיפ של דיגיקל לעסקים:
לא ללחוץ על כפתורי הקידום שפייסבוק מציע לכם בעמוד העסקי, זה פרסום של פוסטים ללא קביעת קהל ותחומי עניין וזה פשוט לזרוק כסף על הרצפה. הוספתי תיאור בשבילכם מתוך העמוד העסקי שלי(מסומן בצהוב):

כפתור קדם בפייבוק

גם אתם מעוניינים בפרסום ממומן בפייסבוק עם תקציב מינימלי וביצועים מקסימליים? 
אהבתם את המאמר? מוזמנים לשתף או לשלוח לחברים
נגישות

אהבתם את המאמר? מוזמנים לשתף או לשלוח לחברים

×

הי, הגעתם לדיגיקל -קידום עסקים באינטרנט בקלות

לא יכולים להתקשר? שלחו לנו וואטסאפ ומבטיחים לחזור בהקדם:)

בינתיים, מוזמנים לספר לנו קצת על העסק שלכם...

×