פרסום באינסטגרם – הדרך הבטוחה והצבעונית להצלחת העסק

פרסום באינסטגרם

מה כל כך מושך עסקים להשקיע בעמוד עסקי צבעוני באינסטגרם שלהם? מה היתרונות של פרסום באינסטגרם אל מול פלטפורמות אחרות? במאמר זה אביא לכם סיקור קצר על החשיבות של פרסום באינסטגרם לעסקים.

מיליארד משתמשים לא טועים!
רק לפני כמה ימים חגגה הפלטפורמה הויזואלית, אינסטגרם, 10 שנים! מאמינים? 
10 שנים ויותר מ1,000,000,000 משתמשים זה ציון דרך ענק לכח המדהים שיש לפלטפורמה הזו, אבל לפני שאנחנו מבינים את הערך הענק של פרסום באינסטגרם לעסקים, האם זה מתאים לכל עסק? אז זהו שלא…

היופי של אינסטגרם הוא בויזואליות שלה, התמונות הצבעוניות, היצירתיות הבלתי נגמרת של הפוסטים המגוונים (עם כיתובי התמונות) וכמובן איך לא הסטוריז, שהם לבד תפסו תאוצה מטורפת בשנים האחרונות עם אפשרויות עריכה מיוחדות וצבעוניות. ולכן, העסקים שהכי מתאימים לפרסום באינסטגרם הם עסקים רבגוניים כמו עיצוב פנים, לייפסטייל, קולינרייה, אמנות, אופנה, קוסמטיקה וכדומה. 

לגבי עסקים שהם פחות צבעוניים הייתי שוקל יותר… קידום בגוגל. אבל לא מן הנמנע להכניס פרסום באינסטגרם גם לעסקים "אפורים" רק שצריך כאן ראש משוגע וקריאייטיב לא פחות ממדהים כדי שיהיה להם עמוד עסקי מושך ומייצר מעורבות וכמובן לקוחות. בנוסף, זה גם עניין של עלות תועלת לעסק שלכם ולדעת בוודאות האם קהל היעד שלכם נמצא בכלל באינסטגרם, שאילו הם שלבים שמבצעים כחלק בלתי נפרד מהאסטרטגיה השיווקית שלכם. עוד על אסטרטגיה שיווקית לעסק ניתן לקרוא כאן: "אסטרטגיה שיווקית כמפתח להצלחה"

פרסום ממומן באינסטגרם

כחלק מהעולם הדינאמי של השיווק הדיגיטלי, עוברת אינסטגרם שינויים מקטנים ועד גדולים בנוגע לאפשריות הפרסום שלה לעסקים. כך למשל, תחילה, הפלטפורמה היתה פרסום לחברות ומותגים גדולים שהשתמשו במשפיענים ומפורסמים שיקדמו את המוצרים והשירותים שלהם באופן אורגני בלבד. לאחר שפייסבוק רכשה אותה, היא הייתה שטח נדל"ן פרסומי מאוד בולט גם לעסקים בינוניים וקטנים שעשו פרסום בפייסבוק. כלומר, דרך מערכת הפרסום של פייסבוק, עסקים יכלו לפרסם מודעות ממומנות גם באינסטגרם ללא צורך בפרופיל עסקי באינסטגרם. וכיום, יש לאינסטגרם מערכת פרסום משל עצמה, כך שלא צריך את פייסבוק בשביל זה אבל כן צריך חשבון בפייסבוק.

הערך העצום של פרסום באינסטגרם הוא התמונות והסרטונים, הקהל באינסטגרם צופה בתוכן מאוד צבעוני לאורך הגלילה שלו. לכן, כדי לתפוס את העין שלו חייבים מודעה צבעונית, מעניינת עם קריאייטיב מתאים שתתפוס אותו להתעניין בעמוד/מוצר/שירות של העסק שלכם. כבעלי קמפיין ממומן באינסטגרם, אתם יכולים לצפות כמה הקהל שלכם אהב את המודעות, כמה היה מעורב, באיזה שעות עם פילוח מדוייק של גילאים ומגדר כך שתוכלו לדעת איזה תוכן לייצר יותר ואיזה פחות. היתרון הענק הוא שכבעלי עסק תוכלו לקבל הרבה מאוד מידע רלוונטי להמשך פרסום העסק במדיה.

 

רשת האינסטגרם - מתמונות לסרטונים ופיצ'רים צבעוניים

רבים לא יודעים אבל אינסטגרם פותחה כיסודה כאפליקציה של שירותי מיקום לאנשים ששותים וויסקי ובורבון…אני רציני. אבל מאוד מהר אינסטגרם הפכה להיות אפליקציה לשיתוף תמונות, ומכאן שמה: INSTANT TELEGRAM (צילום מיידי). לאחר שצברה מיליוני משתמשים, עברה עוד שינוי מהותי שתפס תאוצה באינסטגרם, והוא מרשת חברתית של תמונות הפכה לפלטפורמה שמעודדת גם סרטונים, כך הגיח לעולם הפיצ'ר המוכר בשם המקצועי IGTV (קיצור של INSTAGRAM TV), סטוריז (רגעים פרטיים שנמחקים לאחר 24 שעות ותופסים במה מאוד רצינית וREELS (סרטונים לעריכה של עד 15 שניות עם אפקטים מיוחדים של מוסיקה ווידאו כאות למלחמה באפליקציות הסרטונים הסינית, תיקתוק). 

נוסף לכך, אינסטגרם לא מפסיקה לחדש, ועכשיו היא יצאה עם פיצ'ר חדש של מדריכים, כלומר יש אפשרות להקים בתוך חשבון האינסטגרם הפרטי שלנו ספרייה של מדריכים פרטיים שאתם מכינים עבור קהל היעד שלכם וזאת כאות לתחרות בסרטונים המוכרים של YOUTUBE שנקראים How to, כלומר מדריכי למידה של "איך לעשות", בהם כל ערוץ יוטיוב שמציג את הסרטונים מסביר לכם איך לעשות כל מיני דברים באופן עצמאי. כך שכל שנותר לכם לעשות זה להיכנס לYOUTUBE לרשום How to ואת מה שאתם רוצים ללמוד ותקבלו עשרות סרטוני הדרכה. 

האלגוריתם של אינסטגרם - נעים להכיר

אז מי ששם לב ומי שלא, כמו בפייסבוק גם באינסטגרם, החשיפה והמעורבות של הפוסטים הולכת ויורדת. וזאת מהסיבה הפשוטה שחברת פייסבוק רוצה שתשלמו עבור חשיפה ומעורבות בפרסום ממומן בפייסבוק ובאינסטגרם. אז אם החשיפה והמעורבות יורדת כבר לא כדאי לעשות פוסטים? האומנם? ממש לא! חכמים אמרו: !IF YOU CAN'T BEAT THEM, JOIN THEM. פשוט תלמדו איך עובד האלגוריתם ותעבדו לפי הקריטריונים החדשים שלו. 

כמה דגשים לעבודה אורגנית נכונה באינסטגרם:

1. פיצ'רים חדשים – כפי שכבר הבנתם, אינסטגרם כל הזמן מביאה כלים חדשים שנוכל לעבוד איתם. כמו כל עסק שרוצה לפרסם את עצמו ולהפיץ את הבשורה, היא נותנת קדימות וחשיפה גבוהה למי שמשתמש בכלים החדשים שלה, שכן בכך הוא מפרסם את אינסטגרם. מדהים לא?

2. תיוגים לפוסטים – כשאתם מפרסמים פוסט, תוסיפו לו תמהיל של תיוגים שקשורים כמובן לתוכן הפוסט. שימו דגש על תמהיל של תיוגים. כלומר, תיוגים כלליים עם מספרים גדולים ותיוגים ספציפיים עם מספרים נמוכים אבל רלוונטיים לתוכן הפוסט. 

3. יחס הגיוני בין עוקבים ל"נעקבים" – תמיד תתמידו ביחס הולם בין מספר העוקבים שלכם לעמוד לבין דפים שאתם עוקבים אחריהם. דבר זה מרמז לאלגוריתם על כך שיש לכם עמוד פעיל, שגם מקבל עוקבים ולא רק עוקב אחרי עמודים סתם באופן "ספאמי".

4. האלגוריתם של אינסטגרם מזהה את פעילות העמוד שלכם לפי העוקבים שאתם עושים לעמודים אחרים….מה ששמעתם! כך, ככל שתגדילו את העוקבים אחרי עמודים רלוונטיים כך תזכו לחשיפה גדולה יותר בין עמודים דומים מאותו תחום. היתרון כאן הוא ענק בנושא של קהלי היעד שלכם.

5. פעולה ותגובה – שימו לב להגיב על כל תגובה שאתם מקבלים בפוסט או בסטוריז שלכם כמה שיותר מהר. בנוסף לכך, שם המשחק כאן הוא לצרוך תוכן.  ככל שתגיבו בעמודים רלוונטיים על פוסטים של אחרים. כך אתם מקלים את העבודה על האלגוריתם לבדוק שאתם משתמש פעיל שמגיב לעמודים אחרים או עושה להם לייק לפוסטים/סטוריז. 

לסיכום

אינסטגרם עברה ב10 שנים הללו שינויים מאוד מהותיים בכל הקשור לפרסום לעסקים. ככל שעסקים יטיבו לעבוד איתה בצורה נכונה, פרסום ממומן בולט ומושך, עמוד עסקי צבעוני הכולל תמונות, סרטונים ומה שבינהם, קידום אורגני לעמוד העסקי שלהם בהתאם לכללי האלגוריתם הנוקשים והמשתנים לפרקים, כך העסק שלכם יצבור חשיפה של קהל יעד רלוונטי שבקלות יכול להפוך ללקוחות קבועים. 

חושבים שהעסק שלכם מתאים לאינסטגרם? רוצים פרסום עם חשיפה רלוונטית שתביא לכם גם לקוחות משלמים?
אהבתם את המאמר? מוזמנים לשתף או לשלוח לחברים
נגישות

אהבתם את המאמר? מוזמנים לשתף או לשלוח לחברים

×

הי, הגעתם לדיגיקל -קידום עסקים באינטרנט בקלות

לא יכולים להתקשר? שלחו לנו וואטסאפ ומבטיחים לחזור בהקדם:)

בינתיים, מוזמנים לספר לנו קצת על העסק שלכם...

×