מבנה אתר אינטרנט מקצועי

מבנה אתר אינטרנט

אתרי אינטרנט בעולם ובישראל

מה הופך אתרים, לאתרים טובים יותר או טובים פחות? תוכן שיווקי וחשיבה יצירתית.
איך? באמצעות האינטרנט. אז קצת רקע…כי חייבים😁

תגידו מזל טוב לאינטרנט – במרס 2019 הוא חגג 30:)
אבל זה לא הכל, תקשיבו טוב לנתון הזה! לפי בלוגס, נכון למרס 2019 קיימים בעולם יותר מ2 מיליארד אתרי אינטרנט שונים ומגוונים. אתרי מכירה, אתרי תדמית, בלוגים וכו'. אוכלוסיית העולם היא 7.8 מיליארד. בחשבון פשוט – יש כ-25% אתרי אינטרנט מתוך כלל אוכלוסיית העולם, כאשר מרביתם שייכים למדינות המפותחות.  מנוע החיפוש הפופולרי בעולם הינו גוגל שתופס כ-95% מהמשתמשים באינטרנט בעולם. ומה בישראל אתם שואלים? לפי נתוני דו"ח האינטרנט של בזק, משתמשים באינטרנט בישראל כ-6.6 מיליון. בעוד שאוכלוסיית ישראל מונה כ9.1 מיליון תושבים. בחשבון פשוט, כ-73% מתושבי ישראל משתמשים באינטרנט. הסיבה להבדל בין הנתונים בעולם, היא מאחר וישראל נחשבת לאחת המדינות המפותחות בעולם ואילו הנתונים בעולם כוללים גם מדינות מתפתחות. מנוע החיפוש הפופולרי בארץ הינו גוגל שתופס כ97% מהשימוש באינטרנט. במילים אחרות, אם יש לכם עסק כדאי שיהיה לו אתר אינטרנט מייצג, ואם יש לכם אתר אינטרנט שמייצג את העסק, כדאי שהאתר יהיה ממיר. מה זה אומר? על כך בהמשך המאמר.

אתר אינטרנט ממיר

תחשבו שאתם עוברים ברחוב ומסתכלים על חנויות הראווה שבצד המדרכה. רק מסתכלים מהחלון…בלי להיכנס לחנות. מה אתם רואים? לרוב, אתם תראו את המוצרים העיקריים בחנות או המוצרים שהכי רוצים שתראו כמו מוצרים חדשים שמעוניינים למכור. ורק כאשר תיכנסו לחנות תראו את כל מה שבעל החנות מציע. דבר זה מתרחש מהסיבה הפשוטה שאי אפשר במבט אחד בחלון ראווה של חנות לראות את כל החנות כל עוד לא תיכנסו אליה. בדומה לכך, החנות היא בעצם אתר האינטרנט של העסק, וחלון הראווה של החנות זה דף הבית. ולכן, מומלץ להציג בדף הבית את המוצרים/השירותים העיקריים שלכם שאותם אתם מעוניינים למכור/לספק.

מה הופך אתרים לאתרים טובים יותר או טובים פחות?
כאן אנחנו נכנסים למושג שבטח שמעתם כבר בעבר, חוויית המשתמש.
על מנת שאתר יהיה טוב, הוא צריך להיות פשוט, ברור. לכלול דף בית שיתאר את העסק בקצרה, השירותים העיקריים של העסק ודרכי התקשרות אליו. כך חוויית המשתמש של הגולשים באתר שלכם תהיה טובה ובסופו של דבר, המשתמשים באתר שלכם שהם הלקוחות הפוטנציאלים שלכם יהפכו ללקוחות משלמים.

אתר ממיר, הינו אתר שמספק לעסק את המטרה שלשמה הוא הוקם. כאשר מדברים על אתרי אינטרנט של עסקים, המטרה  הכי כדאית שנשאף לה היא בד"כ פניות של לקוחות חדשים דרך האתר. אם מדובר באתר שמוכר מוצרים, אז העדיפות היא לרכישה דרך האתר. פעולות אלה(התקשרות/רכישה באתר) של המשתמשים באתר שלכם נקראות המרות, מכאן בא המושג אתר ממיר.

אז איך באמת הופכים את אתר האינטרנט של העסק שיהיה ממיר? הכנתי לכם מספר טיפים חשובים לאיך צריך להיראות אתר אינטרנט מקצועי של עסק כדי למשוך לקוחות חדשים.

אתר אינטרנט מקצועי הוא אתר נגיש יותר

אתר אינטרנט מקצועי הבנוי בצורה איכותית ונכונה הוא גם אתר נגיש יותר. מהו בעצם אתר נגיש, ומהו יועץ נגישות לאתרי אינטרנט לאנשים עם מוגבלות.

אתר נגיש הוא אתר הבנוי בצורה נכונה מבחינה לוגית ומבחינה ויזואלית, השימוש בתוכן המתבצע בצורה נכונה ומסודרת בהתאם לסדר ההיררכי של הכותרות, הפסקאות, הקישורים וכל מידע אחר המופיע באתר הופכות אותו לכיפי ונגיש לכל אדם עם מוגבלות או ללא מוגבלות . אתר אינטרנט הבנוי נכון משפר משמעותית את חווית הגולש ואת אפשרות השימוש באתר במחשב הנייד וגם בסלולרי. חווית משתמש הוא תהליך שמטרתו העיקרית לשפר את אופן הגלישה באתר כך שהיא תהיה נגישה יותר, נוחה וכמובן קלה יותר. לאחר שהסברנו בקצרה מהו אתר נגיש, אתר שעבר תהליך של נגישות אתרים נסביר איך תהליך ההנגשה עובד וכיצד בוחרים יועץ נגישות מתאים לאתר שלכם.

שאתם רוצים להנגיש את האתר שלכם לאנשים עם מוגבלויות אתם משתמשים בשירותיו של יועץ נגישות לאתרי אינטרנט. תפקידו של היועץ נגישות הוא לבדוק את האתר באמצעות מספר כלים חשובים שאנשים עם מוגבלות משתמשים בהם בעת הגלישה שלכם באתרי אינטרנט שונים.
הכלים המוכרים הם:

  1. תוכנה להקראת מסך שנמצאת לרוב בשימוש בקרב עיוורים או אנשים עם מוגבלות ראיה חמורה. תוכנה זו המאפשרת להם לשמוע את הטקסט המופיע באתר האינטרנט וכך להנגיש עבורם את כל המידע המופיע על ידי השמעה.
  2. שימוש נוסף הנפוץ בקרב אנשים עם מוגבלות מוטורית הוא ניווט באמצעות מקלדת. אנשים שלא יכולים לאחוז ביד באמצעות העכבר, כלומר העכבר אינו נגיש להם מבחינת אחיזה או ניווט במחשב הם משתמשים במקלדת. יועץ הנגישות לאתרי אינטרנט בודק בצורה מקיפה האם כל הקטעים או המידע המופיע באתר נגיש וניתן להגיע אליו באמצעות המקלדת.
  3. בדיקה ויזואלית המתבצעת על ידי יועץ נגישות המתמחה באתרי אינטרנט שבודק האם צבע הטקסט או הרקע נמצאים בניגוד חזותי מתאים לאנשים עם מוגבלות וניתן לראות בבירור מה נמצא בכל מקום באתר.

טיפים חשובים לאתר אינטרנט ממיר

1. דף הבית

כמו שאמרנו, דף הבית הוא חלון הראווה של העסק ללקוחות פוטנציאלים. לכן על מנת להפוך אותו למוכר/מקצועי/מזמין ובסופו של דבר ממיר יותר, אני ממליץ על האלמנטים הבאים:
א. סרטון של העסק: 
סרטון תדמית/היכרות של העסק. מומלץ שיופיע בראש דף הבית, בלי שהמשתמש צריך לגלול למטה. בנוסף, חשוב שהסרטון יכלול כתוביות מאחר ורוב האנשים רואים סרטונים בשקט.
ב. Testimonials
קודם כל, תמיד תשאפו לקבל משובים מהלקוחות שלכם(כמובן, בהנחה שהם מרוצים).
משובים של לקוחות צריכים להיות בדף הבית למעלה. לפחות 3 שרצים בקרוסלה תמידית.
מומלץ להוסיף למשוב, את שם הלקוח, תפקידו והחברה שבה עובד. כך אתם מייצרים לכם הוכחה חברתית למקצועיות ולשירות שלכם, והסיכוי שמשתמשים יבצעו המרה גדלים יותר.
ג. שירותים/מוצרים עיקריים:
כמו שהסברתי למעלה, דף הבית חייב להציג את השירותים/המוצרים העיקריים שלכם על מנת לגרום למשתמש להבין במבט אחד מה אתם מספקים לו ובכך, לגרום למשתמשים לעבור גם לדפים הפנימיים של האתר שלכם, דהיינו להיכנס ל"חנות" שלכם.
ד. חוזקות/הסמכות העסק:
עסק שרוצה להיתפס כמומחה בתחומו והוא נמצא בשוק תחרותי, חייב להראות באתר שלו את החוזקות שלו וההסמכות שלו שמבדלים אותו מהמתחרים, כך המשתמש יבין שמדובר בעסק מקצועי שיש לו הרבה מה להציע בשונה מהמתחרים, והסיכוי להתקשרות עם העסק יגדל.

2. עמוד מאמרים

אתר אינטרנט מקצועי צריך לכלול ספרייה של מידע בתחום שלו כדי שבעל העסק ייתפס כמומחה בתחומו ולכן מומלץ שהאתר שלכם יכלול עמוד שמאגד את כל המאמרים וייצר תוכן חשוב לקוראים ולמנועי החיפוש של גוגל כדי לטפס במיקומים.

3. לינקים פנימיים באתר

אתר אינטרנט עם חוויית משתמש טובה מאפשר למשתמשים בו לעבור מעמוד לעמוד ע"י קישורים פנימיים בתוך התוכן של כל עמוד. כך המשתמש, שוהה הרבה זמן באתר שלכם, והסיכוי שיצור קשר עם העסק גדול יותר. בנוסף לכך, אחד האלמנטים לקידום אתרים במיקומים בגוגל, הוא זמן שהייה של המשתמשים באתר. כך שהרווחתם פעמיים!

4. סיפור אישי ופרופילי עובדים

על מנת לייצר מהימנות בעיני מי שנכנס לכם לאתר, יש להוסיף סיפור אישי של איך העסק התחיל ותמונות של בעלי העסק והעובדים. בנוסף רצוי לרשום כמה זמן העסק קיים ומידע כללי על העובדים והפעילות, כך מי שנכנס לאתר מבין שזה אתר שיש לו כתובת, דבר שיקל על הפנייה אל העסק.

5. כפתור מספר טלפון להתקשרות

אתרי אינטרנט מקצועיים שרוצים להניע לפעולה במיוחד להתקשרות עימם חייבים לכלול מספר טלפון בחלק העליון של האתר. כמובן, שיהיה בגדול ולחיץ(ניתן להתקשר אל העסק בלחיצה על המספר).

6. אתרים רספונסיביים

בשנים האחרונות הגלישה בטלפונים הניידים תפסה תאוצה יותר מאשר בדסקטופ. לכן, אתרים כיום חייבים להיות אתרים רספונסיביים המותאמים לנייד. כלומר, הגלישה בנייד באתר חייבת להיות נוחה נעימה ועם חוויית משתמש טובה.

לסיכום

אתר האינטרנט של העסק הוא בעצם האמצעי העיקרי ברשת שדרכו לקוחות פוטנציאלים מקבלים מידע על העסק שלנו ולכן חשוב שיהיה לו מראה מקצועי ומסר שיווקי ברור.  בנושא תוכן שיווקי חשוב מאוד שהדברים יהיו נוחים למשתמש ומניעים לפעולה כמה שיותר מהר. אתרים חדשים שמתאימים לחברות מקצועיות ואוטוריטות בתחומם כוללים את כל הטיפים שהמלצתי לכם כמו דף הבית, עמוד מאמרים, לינקים פנימיים, סיפור אישי, כפתור התקשרות, רספונסיביות, נגישות ועוד. כל אלה תורמים לחוויית משתמש הרבה יותר טובה, אשר הופכת כל אתר אינטרנט מסתם אתר לאתר ממיר, שמייצר פניות מלקוחות חדשים.

האתר שלכם לא מייצר פניות מלקוחות חדשים? האתר שלכם לא ממיר!
הגולשים נכנסו לאתר שלכם ולא השאירו פניה? האתר שלכם  לא ממיר!

אהבתם את המאמר? מוזמנים לשתף או לשלוח לחברים
נגישות

אהבתם את המאמר? מוזמנים לשתף או לשלוח לחברים

×

הי, הגעתם לדיגיקל -קידום עסקים באינטרנט בקלות

לא יכולים להתקשר? שלחו לנו וואטסאפ ומבטיחים לחזור בהקדם:)

בינתיים, מוזמנים לספר לנו קצת על העסק שלכם...

×